čtvrtek, 12. srpen

Nové pražské restaurace jako ekonomický indikátor.

 

Traduje se, že reklama je "vedoucí ekonomický ukazatel". Když výdaje na reklamu klesají, všechni očekávají ekonomické problémy. Restaurace jsou možná další takový ukazatel. Před nějakou dobou se restaurace v Praze najednou začaly zdát drahé. Například dvakrát v tomto roce jsem byl ve vynikající řecké restauraci Orpheus v samém srdci Vídně. Když jsem přepočítal účet, byl jsem překvapen, jak byly ceny blízké těm, které znám z naší milované pražské restaurace Kavala. Měl jsem pocit, že to nemůže dál pokračovat.

Nedávno jsem byl v několika nových restauracích a byl jsem velmi příjemně překvapen cenou. La Gare může být mnohým z vás povědomá. Když jsem tam byl, jídlo si tam užíval i Graham Rust se svou rodinou. Překvapením pro mne byly ceny hlavních jídel, které se včetně příloh pohybovaly mezi 160-180 Kč. Čekal jsem něco mezi 260-300 Kč. Ceny ve vinném lístku byly stejně slušné, měli jsme více než ucházející víno Rousillion za asi 400 Kč. Nabízejí také možnost koupit si láhev domů se slevou 47% z restaurační ceny. Úroveň servisu je lehce nestálá a byla těžce kritizována v této recenci v Prague Post, ovšem já věřím, že tohle doladí. O několik dní později jsem zakusil podobnou zkušenost v restauraci Touch v centru Starého Města. Jejich závazek používat lokální ingredience byl pro mne dostatečnou motivací. Nicméně ceny jsou opět pod 200 Kč za hlavní chod a navíc vám nabídnou věrnostní kartu s 20% slevou na budoucí návštěvu. Jídlo bylo v obou případech velmi chutné. Pokud dořeší servis, zaslouží si vaši návštěvu.

Navíc to může znamenat, že někteří lidé přemýšlí o lekci, kterou jim ekonomická krize uštědřila a snaží se reagovat pozitivně. Pojďme je podpořit a cestou z recese se projíst a propít :-)

 

 

 

Komentáře (0)

Přidat komentář



Pole označené hvězdičkou (*) jsou povinná.