čtvrtek, 12. srpen
Traduje se, že reklama je "vedoucí ekonomický ukazatel". Když výdaje na reklamu klesají, všechni očekávají ekonomické problémy. Restaurace jsou možná další takový ukazatel. Před nějakou dobou se restaurace v Praze najednou začaly zdát drahé. Například dvakrát v tomto roce jsem byl ve vynikající řecké restauraci Orpheus v samém srdci Vídně. Když jsem přepočítal účet, byl jsem překvapen, jak byly ceny blízké těm, které znám z naší milované pražské restaurace Kavala. Měl jsem pocit, že to nemůže dál pokračovat.
Nedávno jsem byl v několika nových restauracích a byl jsem velmi příjemně překvapen cenou. La Gare může být mnohým z vás povědomá. Když jsem tam byl, jídlo si tam užíval i Graham Rust se svou rodinou. Překvapením pro mne byly ceny hlavních jídel, které se včetně příloh pohybovaly mezi 160-180 Kč. Čekal jsem něco mezi 260-300 Kč. Ceny ve vinném lístku byly stejně slušné, měli jsme více než ucházející víno Rousillion za asi 400 Kč. Nabízejí také možnost koupit si láhev domů se slevou 47% z restaurační ceny. Úroveň servisu je lehce nestálá a byla těžce kritizována v této recenci v Prague Post, ovšem já věřím, že tohle doladí. O několik dní později jsem zakusil podobnou zkušenost v restauraci Touch v centru Starého Města. Jejich závazek používat lokální ingredience byl pro mne dostatečnou motivací. Nicméně ceny jsou opět pod 200 Kč za hlavní chod a navíc vám nabídnou věrnostní kartu s 20% slevou na budoucí návštěvu. Jídlo bylo v obou případech velmi chutné. Pokud dořeší servis, zaslouží si vaši návštěvu.
Navíc to může znamenat, že někteří lidé přemýšlí o lekci, kterou jim ekonomická krize uštědřila a snaží se reagovat pozitivně. Pojďme je podpořit a cestou z recese se projíst a propít :-)
Komentáře (0)